Selasa, 9 April 2013

Sumber Inspirasi

Karya memerlukan inspirasi. Aku banyak sumber sumber inspirasi. Photographers local, photographers luar, Instagram, Pinterest, Tumblr adalah tempat tempat yang kerap aku jenguk untuk dijadikan inspirasi. Inspirasi tak semestinya bermaksud kita tiru sebiji sebiji karya tersebut.

Makin lama kau mencari, makin banyak kau jumpa, makin banyak kau teroka. 

Masa tu kau akan rasa, betapa bodoh dan ceteknya ilmu yang sebelum ni kau rasa kau dah serba sempurna. 

Luaskan skop inspirasi. Rajin rajin la mencari. 



Ini bilik aku. Kawasan ni la tempat aku buat rujukan, belek foto foto hebat orang lain, scroll artikel, buat editing kerja/personal. Aku ni ada tabiat sikit. Bila aku buat editing atau tengah layan gambar orang lain, aku suka dengar lagu. Lagu ni kalau kena pada tempatnya, memang kencang aku buat editing. Rajin dan rancak lain macam. Seolah olah dirasuk kangaroo.

Tu earphone favorite aku. Denon C260. Small but powerful.
Handphone sentiasa di depan mata. Bagi aku penting sebab kalau ada kecemasan ke apa kita sedar orang call. Bukan ralit main komputer sampai jadi monyet tak jawab talipon.



Korang undi apa?


LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...