Ahad, 18 Mac 2012

Aaron Aziz Di Tampar?


Niat asal gua ke sini hendak bidik dua tiga ekor matahari sampai jatuh. Jadi gua bersiap keluar rumah berbekalkan alat tak berapa nak canggih. Awal juga gua sampei. Gua riki dulu setiap tingkat, view mana paling ngam. Lepas tu gua duduk dalam kereta abah gua sambil menunggu matahari lalu. Lagu Rosnah Mat Aris bermain sikit sikit di background masa tu.

Dalam sepuluh menit gua tunggu, gua jenguk ke langit satu team awan datang bawak member. Tapi gua sikit pun tak goyang. Gua terus tunggu dalam kereta abah gua sensorang. Sambil tunggu gua ada nyanyi lagu siti sifir tiga rangkap. Bila matahari lalu, gua keluar kereta. Tapi malang nasib gua awan block pemandangan gua pulak. Nak bidik memang tak ngam. Gua batalkan niat dan masuk ke dalam kereta abah gua balik. Gua tunggu jin saka lalu pulak.

Lepas lima belas menit matahari lalu, datang pulak jin saka kaler biru berderet. Gua terus setting barang tepi tingkap. Dia punya biru punya la asyik, gua hampir jadi peminat Justin Bieber time tu. 

Foto ni gua rakam ketika blue hour yang sememangnya power, gua cuma pakai tiga keping foto berlainan exposures. Gua adun dalam CS5 sorang sorang. Langit tu memang original gua takde nak kasi up saturation ke vibrance ke. Gua cuma taruk 'unsharp mask' je kat bangunan bangunan tu biar clear sikit.

Secara peribadi gua memang suka view ni. Gua suka main cityscape. Terutama dalam lingkungan jin saka kaler biru. Padu!


LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...