Ahad, 11 Mac 2012

Ujian Bulanan


Foto diatas merupakan salah satu foto dalam siri menjejak matahari tidur di Taman Tasik Metropolitan Kepong. Secara serius dan akil balighnya gua cakap, tak ramai orang muda mudi tahu kewujudan tempat cun ni. Kalau tahu pun cuma follow scene layang layang aje. Sunset kat sini memang power!

Kenapa gua pilih lokasi ni? Pasal kat sini ada jeti. Gua memang peminat jeti macam ni. Komposisi foto jadi lebih menarik dengan kewujudan jeti sebagai leading line. Ditambah pulok dengan matahari tarik selimut macam seorang makwe seksi nak tidur. Peh terangkat beb!

Macam biasa gua telah me-digital-blending-kan foto ni. Gua cuma pakai tiga jenis exposures berlainan jenis aje. Gua cuba proses se-minimal yang boleh. Tak nak le nampok sangat gua pakai digital kan, biar natural sikit. Over-edit merupakan penyakit paling banyak merebak dikalangan pengguna kamera digital sekarang ni. Bahaya, boleh alir ke kubur tu.

Apa apahal pun gua paling suka tiang tiang lampu kat atas jeti ni. Memang sedap mata memandang. Apatah lagi tangan yang memicit shutter. Kekeke bongok betul perumpamaan gua. Apa boleh buat, SPM 15A1 je dulu.

Lagi satu. Gua ni budak masih belajar. Banyak lagi benda gua tak tahu. Jangan hina gua. Paling koman lu orang boleh join gua cari ilmu jerat foto sama sama.


LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...