Selasa, 12 Februari 2013

Berjalan Menghirup Udara

Itu hari aku saja bawa kamera keluar berjalan jalan di Setia City Mall bersama keluarga. Hajatnya nak ambil foto persekitaran Setia City Mall. Aku cabut strap kamera supaya nampak lebih halimunan dan tak menunjuk nunjuk. 


Banyak benar kedai yang join scene tutup hari tu. Maklum la raya cina. Orang pun tak berapa nak ada. Memang mengikut pemerhatian aku tempat ni tak ramai orang. Tak macam kompleks membeli belah yang lain. Kompleks yang ini mempunyai pendirian.

Sekarang aku belajar untuk tidak berasa terlalu selesa. Tak kisah la dalam apa benda pun. Semua benda ada cabaran, ada batas batas yang perlu dibelai. Apa kau ingat foto kau cantik sepanjang masa? Begitu la serba sedikit perasaan aku sekarang ni.

* * *

Aku teringin nak travel. Merantau bersama kamera. Dapat bercuti cuti dalam negara pun aku dah cukup berpuas hati. Kalau dapat ke Langkawi dengan member member angkasa pun dahsyat aku punya seronok. Ajakan ajakan dah ada. Cuma uangnya belum ada. Kerja pun sipi sipi aje nak dapat sekarang ni. Banyak kerja amal je. Tapi takpe, balasan tu member aku kata kutip kat akhirat.


LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...